فن باز
 
نويسندگان
لینک دوستان
لينكي ثبت نشده است
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است

وقتي صحبت از رب انار به ميان مي‌آيد، اشاره به خواص همان انار مطرح مي‌شود.
در كل، انار سرشار از تركيباتي به نام «پلي‌فنول‌»ها است كه باعث پايين آمدن كلسترول بد خون يعني LDL شده و اجازه نمي‌دهد صفحات چربي در عروق توليد شوند. فراموش نكنيد كه انار، مواد مغذي بسياري دارد؛ يعني در هر 100 گرم از اين ميوه 240 ميلي‌گرم پتاسيم، 3 گرم فيبر، 13 ميلي‌گرم ويتامين c، 80 درصد آب و 50 كيلوكالري انرژي يافت مي‌شود. در ضمن، مقداري آهن دارد ولي به عنوان منبع آهن نمي‌توان روي آن حساب كرد. ميزان قندش نيز به حدي است كه باعث منع مصرف بيماران ديابتي نمي‌شود. درباره پلي‌فنول‌ها بايد بگوييم كه آنها تركيباتي هستند كه در اكثر ميوه‌ها و سبزي‌ها به خصوص شا‌توت و انگور قرمز وجود دارند و البته در انار بيشتر به چشم مي‌خورند. در ضمن، اسيد آلارژيك يكي از مهم‌ترين تركيباتي است كه در ميوه‌هاي ديگر كمتر ديده شده اما ويژگي انار و رب آن مربوط به وجود همين اسيد است.

بعضي‌ها نسبت به خوردن اين ميوه و رب آن در طعم‌هاي مختلف حساسيت نشان مي‌دهند ولي بهتر است بدانيد كه معده خود اسيدكلريدريك ترشح مي‌كند. افراد معدودي هستند كه با مصرف انار ترش يا رب انار ترش، معده‌شان دچار مشكل مي‌شود زيرا ترشحات معده هر فرد نسبت به ترشي يك نوع عكس‌العمل نشان مي‌دهد. اسيد معده فرآيند هضم غذا را به عهده دارد حال مصرف ميوه‌هاي ترش زماني مانع هضم غذا مي‌شوند كه فرد خود اين علت را درك كند، يعني مصرف رب انار ترش يا ملس يا شيرين بسته به ذايقه و تحمل معده هر فرد مي تواند پيامدهاي مختلفي داشته باشد و اين موضوع به خوب و يا بد بودن رب انار بر نمي‌گردد.
در حقيقت، انار خواص فراواني داشته و طبيعتا رب حاصل از آن نيز بدون فايده نخواهد بود زيرا حدود 100 سال است كه دنيا به خواص انار و مصارف درماني آن پي برده است. يادتان باشد كه وقتي رب اين ميوه تهيه مي‌شود، پلي‌فنول و اسيدآلارژيك آن در اثر حرارت از بين نمي‌رود و تنها ويتامين c آن كاهش پيدا خواهد كرد پس رب انار نيز ارزش غذايي بسيار دارد؛ البته اگر از انار مرغوب و طي فرآيند بهداشتي تهيه شده باشد.

 

براي دانستن بيستر خواص به ادرس زير مراجعه بفرماييد:

https://zendegi-news.persianblog.ir/J7WEY5bK4xtWnMvn43xW-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%89-%D8%B1%D8%A8-%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%B1


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۸ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۰۳:۲۱:۰۹ ] [ محمد جهاني ]

شايد بتوان عسل را يكي از بي نظيرترين خوراكي‌هاي موجود در جهان هستي در نظر گرفت. اين ماده غذايي شگفت انگيز محصول توليدي زنبور عسل بوده و شيريني آن از مونوساكاريدها، فروكتوز و گلوكز حاصل مي‌شود. عسل به لحاظ داشتن برخي مواد تخميري در تبادلات غذايي و كمك به هضم غذا بالاترين مرتبه را در ميان غذاها دارد. براي آشنايي با طبع عسل، مصلحات و چگونگي مصرف آن همراه ما باشيد.

 


طبع عسل چيست؟
عسل‌ها انواع و گونه‌هاي مختلفي دارند كه طبع و مصلحات هر كدام با يكديگر متفاوت است. در نگاه اول به دليل شيرين بودن ، عامه مردم طبع عسل را گرم فرض كرده و افراد گرم مزاج از خوردن آن امتناع مي‌ورزند. در اصل باتوجه به منشا گياهي عسل بسته به نوع گل و شهد مصرفي توسط زنبور، طبع عسل ها نيز متفاوت است.

همانطور كه گفته شد براي شناخت طبع عسل بايد به گياهي كه زنبور از شهد آن استفاده كرده رجوع نمود. اگر شهد تنها از يك گياه باشد شناخت طبع راحت‌تر و اگر از چنديدن گياه گرفته شده باشد مي‌توان طبع عسل‌هاي مختلف را به طور نسبي و مقايسه‌اي بيان كرد.

 

طبع انواع عسل
در جدول زير مي‌توانيد طبع انواع عسل‌ها را مشاهده كنيد.

طبع گرم
عسل سياه دانه
عسل آويشن
عسل برازمبل
عسل يونجه
عسل اسطوخودوس
عسل شبدر
عسل آفتابگردان
عسل اقاقيا
عسل نمدار
عسل لعل كوهستان
عسل اوكاليپتوس
عسل گون گزانگبين
عسل خاركيوار
عسل بادام
عسل باريجه
عسل جاشير
عسل پنج انگشت
عسل پنبه
عسل پيچك
عسل زنيان
عسل پونه كوهي
عسل كاكوتي
عسل كلپوره
عسل زعفران
عسلك ترنجبين
عسل زول
عسل گون گزانگبين
عسل رازيانه
عسل قنقال
عسل شويد
عسل جعفري
عسل مريم گلي
عسل كنجد
 
 
 
 

طبع معتدل
عسل گون
عسل مركبات (بهارنارنج)
عسل چندگياه دشت
عسل چهل گياه كوهستان
 

نكته: همانطور كه مي دانيد عسل چهل گياه حاصل فعاليت زنبور عسل روي گلهاي مختلف است. بنابراين طبع عسل چهل گياه وابسته است به پوشش گياهي محل برداشت عسل.

 

طبع سرد
عسل زرشك
عسل عناب
عسل كنار
عسل گشنيز
عسل سماق
عسل خارشتر
 
 
 

 

 

طبع ديگر محصولات زنبور عسل


طبع گرم
معجون اكسير جواني
گرده گل ايراني
بره موم
ژل رويال
 

نكته: معجون اكسير جواني تركيبي از ۵ نوع عسل گرم ، ژل رويال ، بره موم ، گرده گل و پودر جينسينگ است.

 

آيا همه افراد مي توانند عسل مصرف كنند؟
عسل طبيعي براي همه افراد مناسب است. با اين حال برخي افراد بايد با دقت بيشتري نسبت به مصرف عسل توجه داشته باشند. اگر برخي مزاج ها براي مصرف عسل طبيعي احتياط كنند، هيچ وقت مشكلي از جمله حساسيت نخواهند داشت.

به طور كلي افراد با مزاج هاي سرد، كمتر با انواع عسل طبيعي تك گل دچار مشكل مي شوند. عسل به طور كلي ماده طبيعي با مزاج و طبع گرم محسوب مي شود اما به سمت تعادل مزاجي متمايل است. احتمال اينكه عسل طبيعي بر روي افرادي كه طبع سردي دارند اثرات حساسيت زا يا مخربي داشته باشد، بسيار كم است. در نتيجه مي توانيم بگوييم كه مزاج هاي بلغمي و سودايي مي توانند با نگراني كمتري از انواع عسل تك گل استفاده كنند.

دقت كنيد كه براي افراد سودايي، اگر منشا گياهي عسل تك گل از جمله موادي است كه سودا زا است، بهتر است براي مصرف چنين عسل هايي با احتياط عمل شود. با اين حال باز هم تاكيد مي كنيم كه بعيد به نظر مي رسد عسل طبيعي مشكل خاصي براي چنين مزاج هاي ايجاد كند.

اما مزاج هايي كه طبع گرمي دارند، يعني مزاج هاي صفراوي و دموي بايد دقت ويژه اي براي مصرف عسل طبيعي داشته باشند. به هيچ وجه نمي توانيم بگوييم كه اين مزاج ها نبايد عسل مصرف كنند. اما آنچه كه مي توانيم بگوييم اين است كه افرادي كه طبع گرم دارند در مصرف عسل به ويژه عسل هايي كه گرماي بيشتر و حرارت بيشتري از خود بروز مي دهند، احتياز كنند. برخي از عسل هاي تك گل مثل عسل سياه دانه مي تواند حساسيت هايي را براي افرادي كه مزاج گرم دارند ايجاد كند. با اين حال اين يك موضوع كلي نيست و در افراد كمي چنين مشكلاتي ايجاد مي شود.

بهتر است حتماً قبل از مصرف عسل به طور كامل، مقداري از آن را تست كنيد و مطمئن شويد كه عسل طبيعي مصرفي توسط شما با مزاجتان سازگاري دارد. در اين صورت با خيال مطمئن مي توانيد ميزان بيشتري از آن عسل را ميل كنيد.

 

 

 

فوايد عسل در طب سنتي
هرچه عسل، كهنه‌تر شود طبع آن گرم‌تر مي‌شود.
كنترل و نابود كردن بسياري از عفونتهاي بدن و حفاظت از دندانها
قوي كردن نيروي جنسي و بازيابي نيروي از دست داده شده
افزايش طول عمر و بالا بردن عملكرد بسياري از اندامهاي حياتي بدن
ضربان منظم تر قلب و خون رساني بهتر به اعضاي بدن
باعث آرامش بيشتر در شب و بهبود فرآيند خوابيدن
معده و دستگاه گوارش را تقويت مي‌كند و اشتها را برمي‌انگيزد
سرشار از آنتي اكسيدان‌ ها و مواد ضدميكروب است و به همين دليل مي تواند سرفه را درمان كند.
چربي هاي اطراف قلب را آب مي‌كند به همين دليل مصرف آن به سالخوردگان و بيماران قلبي توصيه مي‌شود.
افرادي كه زياد دچار ضعف و افت قند خون مي شوند؛ ورزشكاراني كه نياز به مواد غذايي دارند كه فوراً انرژي آزاد كند؛ كساني كه در جلسات امتحاني يا موارد مشابه دچار افت فشار خون مي شوند از مصرف عسل بسيار فايده مي برند؛ چرا كه عسل به سرعت، سطح قند خون و انرژي بدن را افزايش مي دهد.
عسل، عليرغم شيريني بسيار زياد؛ نه تنها براي دندان ها و لثه ها مضر نيست؛ بلكه باعث سلامت آنها نيز هست. علاوه بر خوردن عسل، روزي ۲-۱ بار لثه ها را با عسل ماساژ دهيد.
اگر مدتي به طور مرتب، صبح و شب يك قاشق چايخوري يا مرباخوري عسل به كودك خورانده شود؛ در اكثر موارد، شب ادراري آنها بهبود خواهد يافت.
بدترين زخم ها و سوختگي ها و موارد مشابه اگر با عسل پانسمان شوند سريعاً بهبود پيدا مي‌كنند. اثر معجزه آساي عسل، بر روي ترميم زخم ها آنقدر قوي است كه حتي زخم افراد ديابتي يا قطع نخاعي نيز در صورت تداوم پانسمان عسل بهبود مي‌يابد.
 

آيا شما مصرف كننده عسل و ديگر محصولات آن هستيد؟ آيا از مزاج خود اطلاعات كافي داريد؟ داشتن اطلاع از طبع عسل مي‌تواند به تعادل تغذيه‌اي مصرف كننده كمك كند. همچنين به شما اين آگاهي را خواهد كه چه ماده غذايي را همراه با عسل مصرف كرده و از خوردن چه موادي دوري كنيد. لطفا نظرات و پيشنهادات خود را در انتهاي همين مطلب براي ما ارسال نماييد.

بيتر بخوانيد:

https://fa.wiktionary.org/wiki/%D8%B9%D8%B3%D9%84


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۸ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۰۶:۴۲:۵۹ ] [ محمد جهاني ]

شب چله يا شب يلدا يك جشن باستاني است كه هر سال با آداب و رسوم نسبتاً ثابت برگزار مي‌شود. متن‌هاي تبريك شب يلدا براي ارسال به افراد مختلف از جمله اعضاي خانواده، دوستان و اشنايان قابل استفاده است و همچنين براي دعوت‌نامه‌هايي كه در شب يلدا براي فاميل تهيه مي‌شود. در تهيه اين متن‌ها سعي شد به انواع سليقه‌ها و انواع مخاطبين پيام توجه شود.

تبريك شب يلدا99
زيباترين متن‌هاي تبريك شب يلدا99

***تبريك شب يلدا99***

يلدا مي‌آيد تا خوبي‌ها را به ياد ما بياورد وگرنه يك دقيقه كه به جايي نمي‌خورد. يلدا رسم نياكانمان يعني آيين دور هم جمع شدن و نزديكي دل‌ها را به ما مي‌آموزد. عزيزترينم! يلدا را از صميم قلب به تو تبريك مي‌گويم.

***تبريك شب يلدا99***

پاييز را قدم قدم پيموديم تا به يلدا برسيم. به طولاني‌ترين شب سال تا آن را در كنار يكديگر جشن بگيريم. خوشحالم كه تندرست به شب يلدا رسيدي. عمرت چون شب يلدا طولاني باد. يلدايت مبارك.

***تبريك شب يلدا99***

هندوانه‌ها را قاچ مي‌زني و انارها را دانه دانه در كاسه مي‌ريزي، در همان وقت من برايت عمري به بلنداي يلدا، هندوانه‌اي به شيريني نگاهت و اناري به زيبايي لبخندت را آرزو مي‌كنم. يلداي خوبي داشته باشي.

***تبريك شب يلدا99***

فردا شروع فصل سرماي زمستان است و يلدا استقبال گرم است از اين همه سرما تا بگوييم دل‌هاي ما حتي در سردترين روزها از مهر و محبت گرم است. الهي در آستانه زمستان دلگرم و خوش باشي. يلدا مبارك.

***تبريك شب يلدا99***

شب يلدا را تبريك مي‌گويم و براي تبريك يلدا يادآوري فلسفه يلدا كافي است. يلدا چيزهاي زيادي يادمان مي‌آورد. يك دقيقه بلندتر بودنش، يك دقيقه بيشتر براي با هم بودن به ما مي‌دهد و جشن شب چله به يادمان مي‌آورد كه همين يك دقيقه‌هاي كوتاه چقدر ارزشمند هستند.

***تبريك شب يلدا99***

دوست دارم در اين طولاني‌ترين شب سال فرياد بزنم قدر تو را نه يك دقيقه بيشتر از قبل، هزاران دقيقه بيشتر مي‌دانم. ياد تو هزاران بار در جانم تكرار مي‌شود. دوستت دارم و يلدا را به تو تبريك مي‌گويم.

***تبريك شب يلدا99***

پاييز در حال جمع كردن بساطش است و ننه سرما بقچه‌اش را باز مي‌كند. سرك نكش در بقچه‌اش! به دل من سرك بكش كه نمي‌داند چگونه يلدا را با بهترين كلمات به تو تبريك بگويد. يلدايت مبارك.

***تبريك شب يلدا99***

دعا مي‌كنم امشب اگر فال حافظ زدي، زيباترين شعرش پيش رويت گشوده شود، شعري كه محبت را به و دوست داشتن را يادت بياورد. شعري كه به زيبايي تو باشد. يلدايت زيبا باد.

***تبريك شب يلدا99***

شب يلدا يعني خزان غم‌انگيز دنيا گذشت، پس تنها نمان، با عزيزانت همراه باش و پا به پاي ايشان شادي كن. عزيزترينم! برايت شادترين يلدا را طلب مي‌كنم.

بيشتر بخوانيد:

https://jamejamonline.ir/fa/news/1295344/%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85%DA%A9-%D8%AA%D8%A8%D8%B1%DB%8C%DA%A9-%D8%B4%D8%A8-%DB%8C%D9%84%D8%AF%D8%A7-99


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۸ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۰۶:۳۶:۵۷ ] [ محمد جهاني ]
[ ۱ ]
.: Weblog Themes By nasrblog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه
لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب